Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 2024-05-19, 10:38 AM

Сайт Баратівського ЗЗСО

Горохівської сільської ради

Миколаївської області
Меню сайту
Категорії розділу
Відкриті уроки [9]
Позакласні заходи [8]
Батьківські збори [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Життя школи


Виховний захід на екологічну тематику. Парниковий ефект. Зміна клімату
2017-12-07, 9:36 AM

Виховний захід на екологічну тематику

Учитель фізики Школьна Раїса Миколаївна

Тема « Парниковий ефект. Зміна клімату»

Мета: ознайомити учнів з актуальними екологічними проблемами

сучасності, зокрема, з проблемою енергозбереження;

створювати умови для розвитку пізнавального інтересу, заохочувати

прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним

матеріалом, сприяти їх вільній творчості;

формувати бережливе ставлення до природних багатств, розвивати

навички колективної праці.

Обладнання: комп’ютер, проектор, девіз уроку.

Учень 1. Бачу з космосу Землю я

Крихітну, голубу.

І тремтить вся душа моя –

Ми у неї в боргу.

Учень 2. Невже нам не судилося

Берегти все, що близьке для нас?

Коли ж ми пробудимо

Гени ті, що є кращими в нас?

Учень 3. Від природи вчили нас

Брати все і сповна.

Та тебе ж, Homo Sapiens,

Породила вона!

Учитель. Виникнення життя на Землі – це унікальне явище. І не можна допустити, щоб загинула цивілізація, коли почне помирати наша зоря на імя Сонце, як співав Віктор Цой.

Наша планета ніколи раніше не зазнавала таких фізичних і політичних перевантажень, як у XXІ столітті. Людина ніколи не вимагала від природи стільки данини і ніколи не була вразливою перед могутністю природи.

Учень 1. У маю душу закрадається тривога, а у вашу? Адже Земля – це наш дім.

Учень 2. Що турбує і тривожить нас?

Учень 3. Що маємо робити ми, люди, знаючи, що в біді Земля, наш дім?

Учень 4. А я цікавлюся проблемою викидів у нас на Україні і як це впливає на екологію Землі.

Учень 6. А я цікавлюсь сутністю парникового ефекту. Впливом його на зміну клімату на Землі.

Учитель. Бачу, до мене в кабінет завітали учні, що цікавляться долею планети і не байдужі до вивчення природничих наук.

На сьогоднішнє засідання наукового товариства ми запросили: вчителя біології, вчителя географії, учня – еколога, учня – експерта, завідуючого відділу перспективних розробок.

А як ви думаєте про що ми будемо сьогодні говорити? ( думки учнів )

Темою нашої розмови буде « Парниковий ефект. Зміна клімату» А слова Максима Рильського – допоможуть нам у бесіді.

 

« Люби природу не як символ

Душі своєї.

Люби природу не для себе,

Люби для неї.» - Звучить дзвінок телефону.

« Всім, всім небайдужим до екології планети…»

Звучить фонограма музики.

На фоні музики звучать слова « Важко мені, діти мої. За що раните мене, чому не поважаєте? Чи не я вас народила, чи не я вам сили даю? Я вас годую, захищаю, хвилююся за братів ваших менших. Допоможіть, захистіть . Я ваша мати, що ви без мене?»

Учитель. Відгукнемося на сигнал тривоги? От тільки хто просить допомоги?

Учень. Це – Земля, наша планета.

Учитель. У світі стає тепліше, і людство значною мірою відповідальне за це, говорять експерти. Але багато факторів, що впливають на зміну клімату, ще не вивчені.

Отож помандруємо екологічною стежиною під девізом: « Нехай Земля квітує всюди – природу збережемо, люди!»

Надаємо слово експертній групі.

Екологічне дослідження.

Викиди ПГ в транспортній галузі України, 1998 р.(Гг)

CO2 16,403.53 CH4 3.76 N2O 0.19 NО3 194.63 CO2 1,160.51 NMVOC 219,58

Учень. Теплові машини широко використовуються у народному господарстві. Потужні теплові турбіни на теплових і атомних електростанціях приводять у рух ротори генераторів електричного струму.

Учень. Залізничними магістралями водять потяги потужні тепловози, водними шляхами – теплоходи. Мільйони автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння перевозять вантажі й пасажирів.

 

Учень. Одним із факторів негативного впливу теплових двигунів на природу є теплове забруднення. Досить порівняти температуру газоподібних продуктів згоряння з температурою навколишнього середовища. Це призводить до поступового підвищення середньої температури Земля.

Учень. Другим фактором негативного впливу двигунів є надмірне споживання кисню тепловими двигунами і викидання в атмосферу продуктів згоряння. У відпрацьованих газах міститься 170 шкідливих компонентів. Енергетичні установки викидають в атмосферу 200 – 250 млн. тонн золи і temp_drua близько 60 млн. тонн оксиду сульфату SO2. У вихлопних газах двигуна міститься 2,7% оксиду вуглецю. Жителі великих міст задихаються від вихлопних газів автомобільних двигунів.

Учень. Карбон разом з водяною парою призводить до виникнення « парникового ефекту». Температура на поверхні Землі внаслідок « парникового ефекту» значно підвищується.

Пошукова робота

Учитель. В чому заключається сутність парникового ефекту?

Учень. Повітря, яким ми дихаємо, є необхідною умовою нашого життя в багатьох аспектах. Без нашої атмосфери середня температура на Землі склала б біля -180С замість сьогоднішніх - 150С. Земля випромінює інфрачервоні хвилі як гігантський радіатор. Тепло просто безперешкодно б повернулося в космос. Через атмосферу тільки частина повертається в космос. Що залишилося затримується в нижніх шарах атмосфери, які містять ряд газів, які збирають вихідне інфрачервоне випромінювання. Як тільки ці гази нагріваються, деяке накопичене ними тепло знову надходить на земну поверхню. Цей процес називають парниковим ефектом.

Учитель географії. Деякі посушливі місця в Африці за останні 25 років стали ще більш сухими. Рідкі озера,що приносять людям воду, висихають. Підсилюються піщані вітри. Дощі припинилися там ще в 1970 – х роках. Усе більше гострою є проблема питної води. Відповідно до компютерних моделей такі місцевості продовжують висушуватися і стануть зовсім непридатними для життя.

Видобуток вугілля поширений на всій планеті. В атмосферу викидається величезна кількість вуглекислого газу при спалюванні вугілля. Більшість фахівців, вивчаючи комплексність кліматичої системи Землі, зв’язують підвищення глобальної температури із збільшенням рівня СО2 в атмосферному повітрі.

Учитель біології. Життя процвітає на планеті близько чотирьох мільярдів років. Протягом цього часу коливання клімату були радикальними, від льодовикового періоду – що тривав 10000 років – до епохи стрімкого потепління. З кожною зміною невизначене число видів життєвих форм змінювалися, розвивалися і виживали. Інші ослабнули або просто вимерли.

Зараз багато експертів вважають, що людство наражає себе на небезпеку світову екологічну систему у зв’язку з глобальним потеплінням, викликане « парниковим ефектом». Випар продуктів цивілізації у формі парникових газів, затримали досить відбитого від земної поверхні тепла, щоб середня температура поверхні Землі підвищилася на пів градуса Цельсія протягом XX сторіччя. Якщо такий напрямок індустрії збережеться, то кліматична система зміниться повсюди - танення льодовиків, підвищення рівня Світового океану, знищення рослин посухами, перетворення місцевостей у пустелі, переміщення зелених зон.

Учитель. Яка ж реакція світової спільноти на дані явища?

Учень. В 19995 році, після довгого інтенсивного вивчення даної проблеми, Міжнародна конференція по проблемі зміни клімату, що спонсується Об’єднаними націями, орієнтовно уклала, що « багато доказів свідчать, що вплив людства на глобальний клімат величезний». Обсяг цих впливів, як зауважують фахівці, невідомо, тому, що не визначений ключовий фактор, включаючи сутність впливу хмар і океанів на зміну глобальної температури. Можливо, буде потрібно десяток років або більше додаткового дослідження, щоб виключити ці невизначеності.

Тим часом, багато чого вже відомо. І хоча специфіка обставин господарської діяльності людини залишаються неясними, наша здатність змінювати склад атмосфери небезпечна.

Рольова гра

Учитель. Сьогодні у нас в гостях присутній завідувач відділу перпективних розробок заводу, що випускає автомобільні двигуни.

Учень. Які у вас плани щодо покращення роботи двигуна внутрішнього згоряння?

Завідувач. Ми працюємо над збільшенням потужності, надійності, економічності та екологічної чистоти двигунів.

Учень. Чи виникають у вас проблеми в роботі?

Завідувач. Проблем багато Збільшення потужності двигуна тягне за собою чимало проблем: підвищення термонавантажень, збільшення витрат пального.

Учень. Як ви хочете розв’язати дані проблеми?

Завідувач. Наші хіміки працюють над пошуком дешевих складових пального. І розробляємо спеціальні нейтралізатори шкідливих речовин, що викидаються двигунами, для того, щоб двигуни були більш екологічно чистими.

Учитель. Ось і закінчується наш урок. Чи оправдалися ваші сподівання? Чи відповіли ми на запитання, що вас цікавили? У чому ж небезпека «парникового ефекту»?

Виступ учнів – екологів

Еколог І. Якщо людина не зменшить обсягу забруднень атмосфери і глобальна температура не буде надалі зростати, це викличе активне прискорення глобальної екологічної кризи.

Еколог ІІ. Підвищення середньої річної температури викличе значні кліматичні зміни, більшість з яких будуть мати для людей негативні наслідки. Парниковий ефект змінить такі критично важливі величини, як кількість опадів, шар хмар, океанічні течії,розміри полярних крижаних шапок.

Еколог ІІІ. Моделлю парникового ефекту є клімат на Венері. Її атмосфера, що на 98 % складається з вуглекислого газу розжарена до 500 0С.

Учитель. Людина активно перетворює і свідомо змінює природу нашої планети. Але це втручання повинно бути застережливе і продумане. І не має різниці, яку ви професію оберете: технолог, еколог, вчитель, робітник заводу…Скрізь необхідні знання, які приносять велику користь збереженню природи навколишнього світу, здоров’я людей та їх благополуччя.

У поета Едуардаса Межелайтиса є такі рядки вірша:

«В сердце рана все жгучей, все невыносимей, -

Не играйте с огнем, пока мир не погиб!»

Давайте збережемо нашу планету. Збережемо якомога більше того, що дає нам природа. Любіть рідну землю, цінуйте її багатства.

 

Категорія: Позакласні заходи | Додав: fedcherova
Переглядів: 532 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz