Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 2024-05-19, 7:01 AM

Сайт Баратівського ЗЗСО

Горохівської сільської ради

Миколаївської області
Меню сайту
Категорії розділу
Відкриті уроки [9]
Позакласні заходи [8]
Батьківські збори [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Життя школи


Урок української літератури у 6 класі
2017-12-06, 9:23 AM

Тема. Я. СТЕЛЬМАХ «МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ, АБО ХИМЕРА ЛІСОВОГО ОЗЕРА». РОЗДУМИ ПРО УЯВУ, ФАНТАЗІЮ У ЖИТТІ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ

 

Мета: опрацьовуючи зміст повісті Я. Стельмаха, звернути увагу на роздуми героїв про уявне, фантастичне і реальне в їх дитячому житті; переказувати цікаві уривки з твору, коментуючи їх; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, зіставляти описане з реальним життям; толерантно і аргументовано доводити свою думку; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття любові до рідного краю, мальовничої природи; повагу до творчості Я. Стельмаха; прищеплювати інтерес до власних результатів навчальної діяльності; допитливість, пунктуальність.

Теорія літератури:повість, пригодницький твір

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, картка "Детективна справа", заповнюється протягом уроку: "Місце розслідування: с.Юрківка", "Обє'кт розслідування: Митькозавр Стеценка", "Докази існування: розповідь Василя, подряпини на деревах, пір’я зі з’їденої ворони та сліди", "Версія розслідування"," Результат розслідування."

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань. 

Епіграфи уроку:

"Уява - синонім здатності до відкриттів".

(Федеріко Ґарсія Лорка,

іспанський поет і драматург)

 

:" Найважливіше - це не результат пошуку,

а сам пошук. Правда повинна

відкриватися помалу. "

( У́рсула Ле Гуін,

американська письменниця

та літературний критик.)

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Евристична бесіда з учнями

— Згадайте, які веселі пригоди траплялися з вами під час літніх канікул, відпочинку?

— Який твір називається пригодницьким? Наведіть приклади.

Пригодницький твір – це прозовий твір, сюжет якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних подій. .Пригодницький захоплюючий сюжет.

( В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»), Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». В.Винниченко. «Федько-халамидник».)

 

— Які ви знаходите рішення, коли потрапляєте в складну життєву ситуацію? Це ви робите самостійно чи звертаєтеся по допомогу до дорослих?

—Чи можна вважати твір «Митькозавр з Юрківки, або химера лісового озера» пригодницьким? Чому? Особисту думку обґрунтуйте.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

І V.Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Деяка частина людей постійно ставить питання де? що? коли? як? чому? і намагається знайти на них відповідь. Саме завдяки таким допитливим людям і відбувається прогрес людства. Специфіка пригодницького твору, яким є повість Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…», у тому, що він постійно тримає читачів у напруженні, у захопленні. Крім того, він несе багато цікавої інформації з різних галузей знань, примушує хвилюватися за долю героїв, сумувати з приводу їхніх невдач, радіти їхнім успіхам.

Сьогодні ми разом з героями поринемо у пригодницький світ твору Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…», з'ясувавши нарешті, що ж за чудовисько живе у лісовому озері. А працювати ви будете у детективному агентстві "Пошук", тобто всі на час уроку станете детективами.

Девізом у нашій роботі стануть слова:" Найважливіше - це не результат пошуку, а сам пошук. Правда повинна відкриватися помалу. "

( У́рсула Ле Гуін,

американська письменниця

та літературний критик.)

V. Основний зміст уроку

 

Визначення місця розслідування

1.Творче завдання за змістом твору .

Установи відповідність
1.а. Поїздка до Юрківки

2.б. Відпочинок біля озера

3.в. Добра й гостинна бабуся.

4.г. Інтригуюча розповідь Васі-велосипедиста про таємницю лісового озера.

5. r.Завдання із зоології.

6.д.Зустріч із Васею - велосипедистом.

 

Місце розслідування: с.Юрківка

 

Докази на рахунок існування дивної істоти

2.«Незакінчене речення»
— Змінила життя біля озера Сергія й Митька звістка Васі про… (химеру).

Підтвердженням того, що озеро біля села має давнє походження був… (бурштин).

— Відгадку таємниці страшного звіра Митько й Сергій вирішили шукати в… (бібліотеці).

— На березі озера хлопці знайшли… (пір’я зі з’їденої ворони та сліди).
Як живу приманку, діти вирішили використати.. (курку).
— Таємниче озерне чудовисько вирішили назвати… (Митькозавр Стеценка із Юрківки).

Обє'кт розслідування: Митькозавр Стеценка

 

Додаткові докази

- Які ще факти свідчили про те, що в озері живе якась істота?

 

 

Докази існування: розповідь Василя,

подряпини на деревах,

пір’я зі з’їденої ворони та сліди

 

Дослідження детективів

3.Виступи (індивідуальні) учнів з короткими повідомленнями про доісторичних тварин

Уявне малювання "злочинця"

4.Виступи з малюнками. Учні демонструють і коментують, якою вони уявили химеру лісового озера.

 

Версія розслідування.

- Яка загальна картина розслідування перед нами вимальовується?

Виступ учня.

 

5. Робота з текстом. "Зустріч" із "чудовиськом"

- Опишіть чудовисько, яке хлопці зненацька побачили.

(«Водою пливло щось надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне… На поверхні видніла лише голова, але що то була за голова!.. Ось потвора повернулась до нас, і блимнули червонясто два великих ока. Між ними стирчав хижий ріг. З напіврозкритої пащі виглядали гостренні білі зуби…»)

- Як Сергій з Митьком сприйняли його появу?

-З чим було пов’язано те, що хлопці не злякалися потвори?

Результат розслідування.

- Хто ж виконував роль потвори?

 

6.Виконання тестових завдань

1. Чому хлопці не побоялися того, яке пливло озером, хоча й мали бажання втекти? Бо:
 

 

а) хотіли його сфотографувати;
б) хотіли побачити його, а потім розповісти про нього;
в) намагалися довести свою силу і мужність

 

2. Чим Митько кидав по голові чудовиська?
 

 

а) Палками; б) камінням; в)землею.

 

3. Для чого Василь вирішив видати себе за потвору, що живе в озері? Щоб:
а) примусити хлопців поважати зоологію та вчительку з цього предмета;
б) герої захопилися науковою літературою;
в) полякати «дослідників» і посміятися над ними.

4. За що Сергій з Митьком були вдячні Василеві?
а) Прищепив їм любов до природи;
б) виявив інтерес до мандрівок;
в) влаштував чудові канікули.

5. Як довго Сергій з Митьком досліджували істоту, яка жила в озері?

 

а) Тиждень; б)півмісяця; в) місяць

 

6. Василь Трош у своєму зверненні до хлопців використав фразеологізм:
а) «пошили у дурні»;
б) «спалили кораблі за собою»; в) з’їли облизня.

 

7.Виховання толерантного ставлення до людини

- Чому Митько допоміг Василю? Чим пояснити його вчинок?

-Чим би міг закінчитися «маскарад» для Василя?

-Чому хлопці вирішили не «вибивати Василеві бубни»?

- Що таке толерантність? Хто з героїв її виявив?

(Толера́нтність (від лат. tolerantia — терпіння) Це здатність сприймати без агресії думки і дії, які відрізняються від власних, а також — особливості поведінки та способу життя інших. Терпимість до чужого способу життя, поведінки.)

- За що друзі були вдячні Василеві?

 

VІ. Рефлексія.

Результати детективної справи.

- Чи вдалося розкрити Митькові і Сергійкові таємницю лісового озера?

- У чому виявилася ця таємниця ?

- Прокоментуйте ж тепер девіз нашого агентства:" Найважливіше - це не результат пошуку, а сам пошук. Правда повинна відкриватися помалу. "

VІІ. Підсумок роботи

Нашу детективну справу закінчено.

-Чи використовували ми у своїй роботі уяву і фантазію?

-Як вони допомагали у нашій роботі?

-А чи потрібна людині уява і фантазія взагалі?

-Прокоментуйте епіграф уроку: "Уява - синонім здатності до відкриттів".

 

2.Дайте оцінку роботи на уроці

  1. Дружна/недружна робота.
  2. Взаємопорозуміння – було/не було.
  3. Перелік імен найбільш активних учнів.

 

  1. ІІІ. Домашнє завдання. 1. Підготувати матеріал для характеристики

Митька і Сергійка.

2. Склати твір-роздум «Яким я бачу справжнього

друга?»

3. Повторення. Тема історичної пам'яті у поемі

М.Вороного "Євшан - зілля"

 

 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: fedcherova
Переглядів: 5561 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz